perjantai 8. heinäkuuta 2011

2. viikko

8.7.2011
paino     -1 kg      (24 kg jäljellä)
vyötärö -1,5 cm, (11,5 cm jäljellä)
BMI      31,5       (Merkittävä lihavuus)

Ensimmäinen viikko takana! Kiloja kaikkosi yksi ja vyötärökin kaventui 1,5 senttimetriä! En ole tuntenut laihduttavani, olen vain tehnyt järkeviä valintoja ja pitkästä aikaa itsekurini ansiosta olen myös voinut kieltäytyä tarjotuista herkuista, vieläpä helposti.

Olen pitänyt ruokapäiväkirjaa ja laskenut kaloreita summittaisesti. Olen syönyt suurinpiirtein 1500 kaloria päivässä. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Ensimmäiset neljää päivää sujuivat hienosti. Viidentenä päivänä saimme vieraita ja kävimme syömässä mm. kiinalaisessa ja illalla tuli otettua muutama lasi kuoharia. Mutta niin upeaa, että paino on pudonnut, vaikka en ole kovin paljosta joutunut luopumaan. Karkkilakko on ollut hyvä ratkaisu. Nyt ei tule sorruttua kaupan kassalla suklaapatukoihin.

Olen vähentänyt hiilareita, mutta en varsinaisesti karppaa. Leipää en syö juurikaan, mutta muutama uusi peruna eksyy lautaselle silloin tällöin. Uusin herkkuni on kesäkurpitsa, josta vuolen juustohöylällä pitkiä suiruja ja paistan pannulla voissa. Sekaan valkosipulia ja hippunen suolaa. Tätä herkkua olen syönyt pastan sijaan.

Kevyttuotteiden mausta en pidä, joten niitä ei meidän jääkaappiin eksy. Yritän perustaa laihdutukseni sellaiselle ruokavaliolle, jota voin helposti ja vaivattomasti noudattaa sittenkin, kun kilot ovat karisseet. Mieluummin hyvää ruokaa vähemmän kuin ultrakevyttä enemmän.

Ensi viikolla lähden parin yön reissulle (ja ihan yksin!!) vanhoja opiskelukavereita treffaamaan. Saapi nähdä, miten tämä projekti kestää visiitin. Seuraava punnitus on jo keskiviikkona, koska punnitusperjantaina olen vielä matkoilla.

Hidastahan tämä laihdutus on, voi kunpa motivaatio säilyisi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti